The road to financial and time freedom STARTS HERE

Salam semua 😀

Weekend dah habis, Isnin datang kembali! Aku suka hari Isnin, sentiasa rasa ada peluang baru yang aku boleh grab, sentiasa ada ruang untuk aku terus perbaiki diri aku. Final week bulan Ogos, macam-macam kena buat sebelum 31 haribulan, life wise dan juga business wise.

Life wise:

  1. Ahad ni birthday aku! Yang  ke-33. Aku dah get over dah feeling old, sebab aku tahu aku sentiasa nampak lebih muda dari suamiku. Ahaks!
  2. Suami aku ada roadshow kat One Utama hari Ahad ni! Yeay for not able to dating-dating on my birthday sobz sobz.
  3. 31 August 2015, adik ipar aku nak bertunang. Dah lama kami tak balik Melaka sebab bulan ni suamiku asyik asyik asyik dapat jadual kena bertugas on weekend. Alhamdulillah tapi sedih tapi bersyukurlah ada kerja, kan? 🙂

Business wise pulak, kena terus-menerus sibukkan diri dengan strategi-strategi pemasaran yang telah dipelajari. Tu dia, ayat trial SPM.  Memang aku berbisnes ni secara part time, tapi masih perlu pengorbanan masa untuk masa depan yang lebih gemilang. It is not all about the money, it is about the time to be spent with my loved ones in the future. Aku kena berkorban masa dan tenaga muda aku sekarang, untuk kesenangan keluarga dan anak-anak di masa hadapan.

Mentor aku share dalam group kami, tentang statistik orang yang berumur 65 tahun ke atas. Daripada slide itu, pecahan yang ada:

  • 54% dah takde duit dan mengharapkan orang lain
  • 36% sudah meninggal dunia
  • 5% masih bekerja
  • 4% ada sumber kewangan yang mencukupi
  • 1% kaya

Bila reflect dengan lifestyle aku sekarang, aku akan masuk peratusan yang mana satu? Of course aku tak nak “masih bekerja”. Kalau aku dah meninggal pun, tak nak lah meninggal sebab sakit yang kronik. Nak masuk 5% yang akhir tu ultimate goal. Ada sumber kewangan yang mencukupi DAN kaya. Titik.

Nak capai semua tu, bukan kena tunggu dah lepas pencen. Kena mula SEKARANG! Cari peluang untuk kembangkan bakat, cari peluang tambah ilmu, cari peluang untuk tambah nilai dan bantu orang lain. Istiqamah dalam kerja makan gaji, juga dalam side business.

FB_IMG_1440371691321

Mahu mulakan bisnes secara online mahupun offline secara part time? Sayalah orang yang anda cari 🙂

Hubungi Ima secara

WhatsApp : +6016-660-5816

E-mail : ima367@gmail.com

Hubungi saya dan saya akan beritahu pelan pemasaran dan juga bagaimana Shaklee memberi anda ganjaran atas usaha anda berniaga.

Hingga bertemu lagi. Salam sayang,

Ima Sulaiman

Leave a Reply

