Kenangan sahur 2 Ramadhan 1436

Salam Ramadhan 1436H 🙂

Kami suami isteri memang sepakat masak sahur sebelum masuk tidur. Masak memasak yang hebat-hebat ni memang tugas suami, sebab dia yang lagi banyak selera dari isteri hihihi. Suami teringin nak makan sambal, jadinya menyambal lah malam tadi.

Dah siap masak segala (goreng ayam, buat sambal, masak nasi), lapar la pulak. Makan aje dulu sebelum tidur. Aku pun lapar gak. Semalam berbuka, suami buat mi bodo. Apa tu mi bodo? Next time lah cerita hehehe. Aku makan mi bodo, suami makan nasi. Maka kami pun masuk tidur.

bzzz bzzz bzzz bzzz bunyi vibrate tepon aku. MasyaAllah, 5.30am! Melompat terus dari katil. Ke mana pergi alarm berderet-deret dari jam 4 pagi? Terus kejut suami, nak sahur tak? Dah 5.30 ni?

Time tu jugak la Darrell pun terjaga nak susu. Kami berdua dah kat dapur, mencekik apa yang mampu hahaha. Kurma (bukan masak kurma) yang kami terjah dulu. Aku ambik 3 biji kurma, tuang air sejuk kosong dalam shaker, tambah 3 sudu ESP, rembat botol Vita-Lea dan SR Vita-C, bawak naik atas sebab Darrell dah nangis nak susu.

Sambil telan kurma, sambil buat susu Darrell. Cas cus cas, siap. Masa awal sampai bilik, pujuk Darrell sambil goncang ESP. Dia ingatkan mak dia dah siapkan buat susu dia. Hahahaha ampun nak! So, minumlah kami bersama dalam bilik yang suram-suram maya. Habis makan kurma, aku makan 2 biji Vita-Lea dan sebiji SR Vita-C, sambil berdoa sekuat hati Allah beri kekuatan berpuasa hari ni.

Habis je telan apa yang patut, azan pun berkumandang. Alhamdulillah Allah beri rezeki untuk bersahur hari ini 🙂

Alhamdulillah juga masih kuat jiwa dan raga untuk teruskan berpuasa. Tazzabar nak berbuka!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s